Studenten - lever jag fortfarande i en dröm?

Studenten känns som igår, trots att det redan gått ett helt jävla år sen jag stod där på trappen, lyckligast på jorden, och var redo att ta stegen ut från skolan. Morgonen, dagen och kvällen var underbar och den kommer alltid att finnas djupt inom mig. Ett minne som aldrig försvinner. det var den bästa dagen i mitt liv. Jag mådde så bra. Jag var nöjd, lycklig, glad och förväntansfull. Alla ni som aldrig tog studenten har gått miste om något otroligt och ni som bara går och väntar på dagen går och väntar på något fantastiskt!
Det känns fortfarande som att jag går och bara väntar på att ett långt sommarlov ska ta slut och jag ska få träffa min underbara klass igen. Eur05 var en klass för sig och jag saknar varje stund med er. Det känns som att jag kommer få träffa alla där i klassrummet igen och alla kommer få berätta om sin sommar, sina resor och upplevelser. Men den drömmen kommer alltid att förbli en dröm, that time is past.
Jag har nu fått uppleva vuxenlivet i ett år och jag kan säga att det inte är någon höjdare. Man saknar pluggandet på något vis, man saknar att få träffa sina klasskompisar varje dag och man saknar skratten och glädjen man ändå fann i skolan, i korridoren, vid skåpen, i bibblan, i klassrummen...you name it!

GRATTIS alla nyblivna studenter, det är eran dag idag. Njut av varje sekund, det händer bara en gång!




caroline.h


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0