Tisdag - ensam i en stor gul villa

Jahapp, då sitter man uppe i norra svealand, i en stor gul villa, alldeles ensam. Men Petter kommer väl hem snart. Passade på att ta en långpromenad med Jack, riktigt skönt var det. Och riktigt kallt. Måste vara 10 minus här. Kände inte min haka när jag kom tillbaka sen. Men den har nog tinat upp nu. Ikväll blir det lattjo med lite träning och mys med mitt hjärta.

Igår jobbade jag ute på Tidö-Lindö på förmiddagen. Sen när mamma kom hem runt 15 så åkte vi och pappa ner på stan. Fick välja min födelsedagspresent och det blev ett par skor. Schyssta då!!! Sen lämnade jag mamma och pappa och mötte upp min söta vän johanna. Vi tog en liten sväng på stan och jag hittade en ordinary t-shirt på gina, i ljus turkos färg. Nu vill jag verkligen ha sommar!
Klockan 20.27 skulle tåget upp hit gå. Så jag och pappa traskar in på stationen, kollar på skärmen och ser att det ska avgå 20.27 från spår 1a. MEN, sen står det ny beräknad tid 21.30. Vi sitter kvar ett tag innan de ropar ut i högtalarna att tåget till sala har fått en ny beräknad tid på grund av olycka, alltså var det den tiden som stod på skärmen. Var detta ett skämt? Så pappa erbjuder sig, bäst som han är, att skjutsa upp mig hit. Och vipps så sitter vi i bilen, diggar tjeckisk musik och åker till avesta. Tack tack tack pappa. Jag tyckte förståss det var onödigt och sa attjag kunde vänta på tåget en timme i västerås men då sa han att det kanske inte var säkert att tåget ens skulle komma till den beräknade tiden. Pappas argument till att skjutsa mig löd: "Jag skjutsar dig så gärna, du vill upp till din pojkvän och du har längtat så. Jag förstår dig helt och hållet."
Och han hade så rätt. Och vad gör det nu att jag sitter här ensam i ett vinterland, jag är närmare lyckan här än vad jag skulle vara om jag stannat i västerås.

one day left
/ C

Kommentarer
Postat av: sophie

Caroline satt fast på ett tåg hon också, det var tydligen en man på 55 år som hoppat framför tåget i Flen som sköt upp tågtrafiken så sjukt mycket... ;-/

2009-02-11 @ 01:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0