Söndag - Vart är kunderna?

Då var äntligen sista dagen på veckan här och jag sitter på BILIA med två sketna försäljare och bara väntar på kunderna. Vart är allt folk? Jag har suttit här i snart en timme och det har hunnit komma in en man med en hund, två konstiga och bondiga brudar och en pappa med hans tonårsdotter. Jaha? Är det omodernt att bara gå och titta på bilar nu för tiden? Jag menar, det kostar ju ingenting. Och inte att provköra heller för den delen. Som ung grabb med nytaget körkort måste det coolaste ändå vara att få gå in i en bilhall och begära att få provköra vilken bil som helst. Vart är ni boys? och girls för den delen. Är väl lika collt att vara tjej med nytaget körkort som grabb. Ja ja, lågkonjunkturen kanke vänder snart...
Jag har iallafall hunnit läsa aftonblader.se typ 3 gånger och fann då i all min hast en liten artikel om Chris Brown och Rihanna. VILKET PAR, VA! Super kära ena dagen och andra dagen är dom världens rivaler. Nu påståss det att Brown ändrat sin status på facebook till "singel" och bara en sån grej går ju medierna upp över huvudet. Men hallå, vem vill inte vara Chris Brown på facebook? Han lär ju ha tusen dubbelgångare bara på den sidan, hur vet alla att det är han? Folk gör vad som helst för att få uppmärksamhet eller helt enkelt göra livet surt för andra. Herregud, låt dom bara vara. Dom är unga, precis som ni medier var, en gång i tiden.........

Men nu till något annat. Jag har tänkt på en sak, en ganska lustig sådan. Jag har ett visst behov av att få andra att känna sig bättre än mig. Jag liksom skäms för att visa mina bra sidor och har svårt att säga att jag har det bättre och lättare i vissa fall. Jag borde våga visa och våga känna efter. Visa mina riktiga känslor. Det är dock inte lätt med känslor och för mig har det alltid varit en balansgång. Dom gillar att spela mig ett spratt.
Jag ska lära mig att se positivt på saker nu och inte tänka så mycket på vad som kommer hända i framtiden. Inte ta någon eller något för givet och bara gilla läget som det är just nu. För vem vet, det här kanske är sista dagen i livet?



Att vara glad är balsam för själen
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0