Måndag - då var påsken över

Då var påsken över även detta år. Snabbt har det gått. Det har hunnit hända lite spännande grejer under påskhelgen, tänkte att ni skulle få ta del av dessa här och nu.

Efter en lång väntan och en ny frisyr kom äntligen petter hit i fredags. Funderade på utgång men det vart en slapp kväll med så ska det låta med mamma. Och lika trevligt var det. Som petter sa tidigare på dagen: ikväll kommer vi vara glada att vi inte gick ut på krogen och imorgon på morgonen kommer vi vara ännu gladare att vi inte gick. Och så sant som det är sagt. Kändes rätt skönt att spara lite pengar och istället lägga dom på en jacka. På lördagen åkte vi nämligen till Tuna Park och körde en snabb shoppingrunda. som skrivet, hittade jag en jacka och petter en cool t-shirt. Vi kom hem, chillade lite och mot kvällningen var hela familjen inklusive petter då, bjudna till familjen Wallen på påskmiddag. Ungdomar och vuxna samlades och det vart en rolig och bra kväll. Snapsen försvann en efter en och påfyllningen fungerade rätt bra den med. jag får ju inte glömma att vi faktiskt tittade på Robinson mitt i allt drickande. Går ju inte att missa. Mot den sena natten rullade det glada och superfulla ungdomsgänget ner på krogen och jag och petter drog oss hem. Och även denna natt och kommande morgon var vi glada att vi inte gick ut.

 
glada gänget


steffi, pojkvän erik, jag, pojkvän petter

  
Gamla som unga hade kul

Sov så länge som vi kunde på söndagen, funderade lite på vad vi skulle göra och kom tillslut på att vi inte kunde sitta inne i det underbara och fina vädret. så lite lättklädda tog vi oss ner i hamnen och tog en riktigt härlig vårpromenad, pratade, solade och mös sådär som man bara kan med sin pojkvän. Underbart. Vi var nog inte ensamma om att vilja mysa i ett så strålande väder. Fullproppat med människor var det.
På kvällen blev det grillning med lite goa människor ute på björnön. Medverkande var jag, petter, madde, eddie och jessica. Om vi hade kul? Klart vi hade. Spana in filmerna på facebook. Annars går ni miste om lite underhållning. Vi grillade lite gott, pratade lite, skrämde och jagade fåglar och som om det inte vore nog försökte grabbarna hoppa sönder bryggan. Men tyvärr, ni måste nog biffa till er lite till om den ska gå av. Ni har sommaren framför er!

   

Och så till dagen, annandag påsk. Petter åkte hem, han skulle gymma den biffen. Så jag tråkade ett lååångt tag innan jag tog mina filtar och åkte ner till Piren och mötte upp min kära väninna jessica. Vi pratade massa, åt popcorn och skrattade. Med dig har man inte tråkigt. Saknade bara en liten örebroare vid sidan, men hoppas hon kan medverka snarast. Ni är bra mina tjejer, vet inte vad jag skulle göra utan er. Ni betyder för mycket för mig. En stor kram till er!


it's good till it's turns bad
/ C



Kommentarer
Postat av: jessi

ååh sötnos! du är så bra<3

2009-04-14 @ 20:03:58
URL: http://jessicanataliaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0