Måndag - 20 års kalas

hej bloggis!

Helgen flög förbi fortare än vanligt, och vi hann fira 3 födelsedagar under loppet av 2 dagar. Storebror Mattsson fyllde år i tisdags så det firades i fredags med tacos för hela slanten och hockey, och sen lite mer hockey...och sen lite mer hockey. Men å andra sidan, är man hockeyfru kan man ju inte räkna med något annat.
Och i lördags var det tvillingarnas tur att fylla vuxna. Och nästan det första petter gjorde, förutom att öppna alla hans paket, var att dra en första shoppingtur på bolaget, medan jag och Eddie letade jeans i Avesta city.
Lördagskvällen skulle spenderas på krogen, med fart och fläkt..trodde vi! Grabbarna började blanda drinkar redan vid 4 och jag fick agera chaffis ett tag. När jag väl bestämde mig för att korka upp vinet och börja pimpla gav grabbarna upp, Eddie skulle på "toa" men hamnade i sängen och sov bort 2 timmar av kvällen, Micke satt och sura och jag och petter såg Robinson. När klockan slog 11 fick matilda agera chaffis och vi drog ner till Avesta city för att spana in läget på en av de två krogar som Avesta faktiskt har. Trapper hamnade vi på. Var inte alls likt krogen i Västerås, men jag trivdes ändå. Kändes lite som i tjeckien, alla kände alla och det var allmänt mys och skämtsamt. Öldrickandet låg på topp och det sveptes hej vilt!
Klockan 1 vart det hemfärd och förvånandsvärt tidigt i säng. Grabbarna gav upp NHL-lirandet efter en match. Otippat!
Söndagen inleddes men en liten sovmorgon och en promenad i det otroligt sköna vårvädret med min älskling och Jack. Sedan sågs reprisen av Talang 09, det åts mat och tårta och sen hockey igen. Klockan halv 7 tog jag och Edd blå pärlan och åkte tillbaka till storstan igen. Men en trevlig helg måste jag säga att jag hade.


lyckligast på jorden
/ C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0