Söndag - 1a advent

Det är första advent idag. Och jag har tänt det första ljuset. Lågan brinner klar och man får en varm känsla i kroppen när man tittar på det. Nu saknas bara den vita, underbara snön ute, sen skulle allt vara som i en dröm.

Torsk idag, och en jävligt tråkig match. Både att spela och ännu tråkigare att kolla på, kan jag tro. Ingen kämparglädje från någon. Inte från laget, inte från tränaren och inte från läktaren. Om vi vill komma någonstans måste vi börja producera, vi måste börja kämpa tjejer. Är det bara jag som ser och vill det? Kom igen, vi är några som vill, men alldeles för några för att lyckas. Borta match nästa vecka, då måste vi vända på steken!

Förövrigt är jag glad att jag har just dig, dagar som denna. Allt är dåligt, man är nere i en svacka och det enda som får upp mig är du. Bara att veta att du finns gör att man kan skymta ett litet leende. Ett kort förvandlas till verklighet när jag blundar..

/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0