Lördag

Okej, sista gången jag skrev var mer än en vecka sen.. dags nu kanske?
Sen sist har den hänt lite grejer.. har hunnit vara i avesta 2 gånger, inhandlat alla julklappar, tagit mig igenom ännu en dryg vecka på Home Maid, spelat årets sista match och bakat pepparkakor.

Matchen spelade vi helt okej, men torskade till slut 3-1.  Funderar på hur jag ska göra nästa år.. kan bli lite ändring. Återstår att se.. ska fundera fram och tillbaka nu under julhelgen.
Och snart är julafton här och jag är glad att jag för en gångs skull slipper stressa sönder med julklapparna. Äntligen klaaar! Och mitt pulver till man har tjatat och frågat så länge tills jag råkade avslöja vad han skulle få, tråkigt nog för honom.
I onsdags åkte jag upp till Avesta och kikade på petters sista match för året, och såklart vann dom den! Självklart när jag sitter på läktaren.. måste vara nåt med det. Hehe! i torsdags for vi till Borlänge till Kupolen och småshoppade lite och hade en lite mys-dag. På kvällen kikades det självfallet på hockey (Swe-Cze) och ja, kära tjeckien vann. 6-2. Oväntat men jävligt skönt. Vet en annan som inte tyckte det var speciellt kul. Dagarna går snabbt när man har kul och på fredagen sov vi ut ordentligt, åt frukost runt halv tolv och begav oss till Avesta city för att kika lite i butikerna. Hittade lite småtjaffs som jag önskade mig så kan ju vänta mig en rosa termos under julgranen från petter, haha!  På eftermiddagen vart det pepparkaksbakning som resulterade i att jag fick stå och göra klart pepparkakorna själv medans petter fiffla med nån jäkla hockeyklubba. Kvällen kom snabbt och tåget hem gick 20.39. En vecka kvar nu, sen drar jag norrut igen i mellandagarna. Blir bland annat en skid-dag i Romme :-)

Idag har jag jobbat på bilia i 4 timmar. Ovärd dag men 400 kr rikare. Samma skit imorgon igen, men pengar är alltid välbehövliga. Och snart bär det av till familjen Wallen med mor och far för lite umgänge medans andra super sönder på annat håll.

Trevlig kväll!

/ C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0